עיצוב חדר לילדה בכיתה א
Picture of אפרת שפירא

אפרת שפירא

טיפים לעיצוב חדר לילדה שעולה לכיתה א'

הבת שלי עולה לכיתה א' ☺
ולמרות שהיא השלישית, זה עדיין מרגש כל פעם מחדש.
בחופש הגדול החלטנו לארגן את החדר מחדש, להזיז ולהתאים את הרהיטים בחדר על מנת שנוכל להכניס שולחן כתיבה שקנינו לה.
מדובר באתגר שמדמה קצת פאזל. המיטה, הארון והשולחן בגודל מסוים. כולם צריכים להתאים לחדר הממ"ד הקטן.
כתבתי מאמר קצר עם טיפים לעיצוב חללים קטנים ועיצוב בפרט של חדרי ילדים.

אז מהם הדברים שחשוב שנתחשב בהם כשאנחנו מעצבים או מרהטים חדר לילד/ה שעולה לכיתה א'?

פלטת צבעים:

בחרו צבע שהילד/ה שלכם אוהב/ת. אני ממליצה לצבוע את הקירות (לא חייבים את כל הקירות, ולא חייבים לצבוע לכל הגובה). ניתן לשלב טפטים, תמונות, קרניזים, צבעים משלימים…. אך אל תשאירו את הקירות לבנים. הלבשת הקירות נותנת את הטון הכללי של החדר ועוזרת לגיבוש יצירתיות וחדוות למידה.

ריהוט:

אני מתחילה עם הדברים החיוניים כמו מיטה, כיסא, שולחן, ארון. בטיחות אצלי היא תמיד מעל הכל ולכן אחפש ריהוט בטיחותי לילדים. שולחן הכתיבה צריך להיות גדול מספיק לשיעורי בית. וודאו שהרהיטים מאובטחים לקיר כדי למנוע התהפכות, שקעים מכוסים וכבלים מוגנים בבטחה.
– תאורה: תאורה נכונה היא קריטית ללימודים. כשהעיניים מתאמצות לקרוא ולכתוב הגוף מתעייף מהר יותר. ההעדפה שלי היא תאורה במרכז החדר ותאורת שולחן ממוקדת על שולחן הכתיבה. אם יש אפשרות גם לתאורה מעל ראש המיטה לקריאת לילה זה גם נהדר.

אחסון:

ילדים צוברים הרבה דברים, לכן חשוב שיהיה מספיק אחסון. אפשר להשתמש במדפים מעל השולחן או המיטה או ארון פתוח, ואפילו אחסון מתחת למיטה כדי לשמור על הצעצועים, הספרים וציוד בית הספר מאורגנים.

נוחות:

השקיעו במזרן, כרית ומצעים נוחים. שינה טובה קריטית להצלחה בלימודים.
-טקסטיל: חומרים רכים כמו שטיחים ווילונות יוצרים סביבה שלווה יותר גם מבחינה אקוסטית וגם מבחינת ההרגשה החמימה ללימוד ולשינה.
– ועוד טיפ זהב: פינת הישגים ואמנות: תחושת הגאווה בחדר תתעצם אם תצרו פינה בה אפשר להציג את יצירות האמנות, הפרסים וההישגים האישיים.❤
זכרו! 

ההיבט החשוב ביותר הוא יצירת מרחב שבו ילדכם ירגישו נוח, מלאי השראה ומוטיבציה ללמוד. שלבו את הילדים בתהליך עיצוב הפנים והום סטיילינג. בקשו לדעת מהם הצבעים והקישוטים שהם רוצים. יחד עם פרקטיות, אסתטיקה והעדפות אישיות, אתם בדרך לעיצוב חדר נפלא ללימודים בכיתה א'!
5/5 - (1 vote)

שיתוף הפוסט