רכישת דירה מקבלן
Picture of אפרת שפירא

אפרת שפירא

טיפים לרכישת דירה מקבלן

לרכישה של דירה מקבלן יש מספר יתרונות, כאשר המרכזי שבהם הוא כמובן העובדה שאתם מקבלים דירה חדשה. עם זאת, כדי שלא תמצאו את עצמכם עם הפסדים מיותרים יש כמה דברים עליהם חשוב להקפיד כאשר קונים דירה מקבלן. אפרת שפירא כאן כדי לספר לכם על הדברים הללו, שיעזרו לכם לקבל מהקבלן את הדירה שלכם בצורה המיטבית ביותר.

קניית דירה מקבלן

לקניית דירה מקבלן יש מספר יתרונות, ולא מעט רוכשי דירות בישראל בוחרים באופציה הזו. עם זאת, חשוב לדעת שהדירות שקבלנים בונים נבנות על פי סטנדרט אחיד הכולל את מבנה הדירה, המפרט הטכני וסגנון העיצוב. מטבע הדברים, הדירה לא תתאים בדיוק לצרכים שלכם, וכדי למנוע מצב שבו אתם מבצעים שיפוץ בדירה חדשה, אפשר להתאים את הדירה מראש לצרכים שלכם.

בדיקת מפרט ותוכניות

הדבר הראשון שאותו יש לעשות הוא לבחון את מפרט המכר ותכניות העבודה של הדירה שרכשתם, לוחות זמנים לביצוע הדירה, והספקים איתם הקבלן עובד. יש לבדוק את תכנית הדירה שלכם מטעם הקבלן. עליכם להבין איך הדירה הולכת להיראות בפועל, באלו מוצרים הקבלן הולך לעשות שימוש ומי היצרנים שאיתם הוא עובד. קריאה של תוכניות עבודה ובדיקה של מפרט המכר לא תמיד מובנת למי שלא עוסק בתחום, ולכן כדאי לקבל ליווי מקצועי בשלב זה. 

חשבו מראש על השינויים

אחרי שהבנתם כיצד הקבלן הולך לבנות את הדירה, עליכם להחליט מה השינויים שאתם רוצים לבצע. השינויים יכולים להיות במגוון תחומים, והמטרה של השינויים היא להתאים את הדירה לצרכים שלכם.

בדיקת ספקים

לספקים שאיתם הקבלן עובד ישנה חשיבות רבה. במידה ואתם רוצים לבחור ספקים אחרים, או לדאוג בעצמכם לחלקים מסוימים בבית, כדאי לסגור זאת מראש ולתאם עם הקבלן.

הכנסת השינויים לחוזה לתכניות עבודה

אחרי שהבנתם מה השינויים שאתם רוצים לבצע בדירה שלכם, ומי הספקים שמולם הייתם רוצים לעבוד, מומלץ להכניס את כל השינויים הללו לחוזה מסודר ולתכנית עבודה מפורטת. החוזה יפרט מה בדיוק תחום האחריות של הקבלן שצריך לבצע את השינויים (למשל: שינויים במיקומי קירות, שינויים בתכנית החשמל, וכו'), וכמובן מהי תוספת המחיר שאותה אתם צריכים לשלם. חוזה מסודר ותכניות עבודה מסודרות יחסכו הרבה כאבי ראש מיותרים.

לסיכום

ברכישת דירה מקבלן, ייתכן ונרצה לבצע התאמות מסוימות בדירה. כדאי לסגור מראש את השינויים בחוזה מסודר מול הקבלן. בתכניות עבודה מסודרות מול הקבלן

דרגו את המידע

שיתוף הפוסט